Op adem komen in de natuur

Zoeken & boeken

COVID-19 (coronavirus)

Veelgestelde vragen coronavirus nieuw

Veelgestelde vragen coronavirus
10-06-2020

Onze gasten hebben veel vragen en zorgen met betrekking tot het coronavirus (COVID-19). Camping De Lepelaar volgt de ontwikkelingen en de adviezen van het RIVM en de overheid op de voet en neemt passende maatregelen voor de veiligheid en hygiëne van onze gasten en medewerkers.

Hieronder hebben we de veel gestelde vragen van onze gasten opgesomd. Heeft u aanvullende vragen, dan staan wij u graag te woord via info@delepelaar.nl of telefoonnummer 0224 561351.

Veelgestelde vragen

  1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)
  2. Kan ik mijn vakantie annuleren en voor het door mij betaalde bedrag een voucher ontvangen?
  3. Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terugontvangen?
  4. Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruik maken van mijn annuleringsverzekering
  5. Kan ik mijn vakantie omboeken naar een latere datum in 2020?
  6. Welke maatregelen zijn er momenteel van toepassing tijdens een verblijf op De Lepelaar?

1. Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?

De camping is open. Vanaf maandag 15 juni mogen ook onze sanitairgebouwen weer open.

2. Kan ik mijn vakantie annuleren en voor het door mij betaalde bedrag een voucher ontvangen?

De landelijke brancheorganisatie voor recreatie- en watersportbedrijven, HISWA-RECRON, heeft, na afstemming met de Autoriteit Consument en Markt (ACM), het ministerie van Economische Zaken & Klimaat en de ANWB, een voucherregeling ontwikkeld. Deze voucher voor toeristische plaatsen en huurobjecten geeft recht om, voor hetzelfde als het door u betaalde bedrag, een verblijf bij De Lepelaar op een later tijdstip te boeken.

De voorwaarden die van toepassing zijn, vindt u hier: www.hiswarecron.nl/voucher-voorwaarden.

Naast deze compensatie-voucher, biedt De Lepelaar u als gewaardeerde gast graag de volgende extra compensaties (alleen voor boekingen gemaakt vóór 8-4-2020):

  1. U ontvangt van ons, dus bovenop de HISWA-RECRON voucherwaarde, 5% extra compensatie. Uw voucher krijgt bij ons dus een waarde van 105% van het door u betaalde bedrag.
  2. De voucher is bij ons geldig voor aankomsten tot 1 oktober 2022. Dus maar liefst in totaal bijna 30 maanden (dus 3 seizoenen) in plaats van de standaard 12 maanden.
  3. Bij aankomst en inlevering van de voucher, ontvangt u een in onze horeca te besteden tegoedbon ter waarde van € 20.
  4. Indien u een Voorseizoen-, Meivakantie- of Meivakantie tot Pinksteren-arrangement geboekt heeft, bieden we u de volgende mogelijkheden:
    1. U annuleert de gehele boeking en maakt gebruik van bovenstaande voucherregeling.
    2. U komt binnen de arrangements-periode naar de camping zodra dit weer mogelijk is. U betaalt het gehele arrangement en ontvangt een voucher met een waarde die gelijk is aan het aantal binnen het arrangement vallende nachten dat de camping gesloten was. De waarde per nacht wordt berekend d.m.v. het delen van de arrangementsprijs door het aantal nachten dat het arrangement duurt. U ontvangt uiteraard ook de compensatie genoemd onder 1 t/m 3.

Om de voucher voor u in orde te kunnen maken, hebben we slechts een korte reactie via e-mail met vermelding van het reserveringsnummer van u nodig. Geef in deze e-mail aan dat u annuleert en gebruik wilt maken van de HISWA-RECRON voucher regeling. U ontvangt vervolgens binnen een week een e-mail met de voucher van ons. De annulering/voucheraanvraag moet voor 1 juni 2020 bij ons binnen zijn.

3. Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terugontvangen?

Mocht u er voor kiezen uw vakantie te annuleren en geen gebruik willen maken van de voucherregeling, dan gelden de RECRON annuleringsvoorwaarden:

Wij hanteren de annuleringsvoorwaarden van RECRON:

  • Meer dan 3 maanden vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 15% betalen
  • 3 tot 2 maanden vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 50% betalen
  • 2 tot 1 maand vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 75% betalen
  • Binnen 1 maand vóór dag van aankomst geldig annuleren betekent 90% betalen
  • Op dag van aankomst geldig annuleren betekent 100% betalen

De RECRON voorwaarden zijn te downloaden via www.delepelaar.nl/nl/voorwaarden/privacy en www.hiswarecron.nl.

4. Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruikmaken van mijn annuleringsverzekering/fonds

Mocht u uw verblijf willen annuleren en hiervoor uw annuleringsverzekering willen inroepen, raden wij u aan vooraf contact op te nemen met uw verzekeraar. De voorwaarden verschillen namelijk per verzekeraar.

Heeft u het annuleringsfonds van De Lepelaar bij boeking afgesloten? Dan kunt u de voorwaarden inzien via www.delepelaar.nl/nl/voorwaarden/privacy. Het annuleringsfonds biedt bij annulering in de huidige omstandigheden geen dekking.

5. Kan ik mijn vakantie omboeken naar een latere datum in 2020?

Omboeken naar een latere datum in 2020 is zonder bijkomende kosten mogelijk. Stuur in dit geval een mail met uw wensen naar info@delepelaar.nl.

6. Welke maatregelen zijn er momenteel van toepassing tijdens een verblijf op De Lepelaar?

Uiteraard vragen we u de geldende regelgeving en RIVM-adviezen op te volgen. Dus houdt minimaal 1,5 meter afstand (ook tot onze medewerkers), voorkom groepsvorming en neem de hygiënemaatregelen in acht. Wij (en de gemeente) zullen hierop zo nodig moeten controleren. Om uw verblijf zo prettig mogelijk te laten verlopen, hebben we een gedragscode opgesteld.

Per afdeling gelden de volgende maatregelen en bijzonderheden:

  • Receptie: kom alleen naar de receptie als dit echt nodig is. Onze voorkeur gaat uit naar contact via de telefoon of e-mail. De receptie is voorlopig beperkt geopend, van 08.30 tot 12.30 uur en van 13.00 tot 17.30 uur. Buiten deze tijden kunt u ons voor dringende zaken telefonisch bereiken op nummer 0224 561351. We laten maximaal één persoon tegelijkertijd in de receptie toe.
  • Horeca: u kunt alleen (op bestelling) broodjes en eten afhalen en meenemen naar uw eigen plek.
    De horeca is geopend van vrijdagen zaterdag van 16.00 tot 20.00 uur, en op zondag van 13.00 tot 19.00 uur. Maandag van 18.00 tot 20.00 uur enkel voor pannenkoeken en woensdag van 18.00 uur tot 20.00 uur enkel voor pizza's. Bestellen kan op dezelfde dagen vanaf 14.00 uur op telefoonnummer 06 13 78 44 20.
  • Sanitairgebouwen: deze zijn vanaf 15 juni weer open, maar er gelden wel aanvullende hygiënemaatregelen. 
  • Animatie en spelen: vanaf 21 mei is er een coronaproof en door de Gemeente Schagen goedgekeurd animatieprogramma. De speeltuinen zijn geopend. Let op dat u toezicht houdt op uw kinderen. Bij te grote drukte kunnen we de speeltuinen alsnog gaan afsluiten.
  • Betalen: graag uitsluitend contactloos of met pin.

Ondanks deze aanpassingen, kan het voorkomen dat we aanvullende regelingen moeten maken, mogelijk ook onaangekondigd.